Spis treści
Opóźniony lot? Nie na Okęciu
Lotnisko Chopina po raz kolejny znalazło się w czołówce najpunktualniejszych portów lotniczych w Europie. Według danych opublikowanych przez OAG, brytyjską firmę zajmującą się analizą danych rynku lotniczego, Lotnisko Chopina w październiku było najpunktualniejszym portem w Europie. Natomiast wśród światowych lotnisk zajęło 6. miejsce w ogólnym rankingu punktualności.
OAG w swoich analizach pod uwagę bierze godzinę odlotu samolotu, ale nawet przy innej metodologii stosowanej np. przez Eurocontrol (punktualność odlotu i przylotu statku powietrznego) Lotnisko Chopina nadal pozostaje na podium. Według badań Eurocontrol przeprowadzonych w europejskich portach w tygodniu od 30 października do 5 listopada warszawskie lotnisko w rankingu punktualności zajęło trzecie miejsce, zaraz po portach w Helsinkach i Atenach - przekazał stołeczny port w komunikacie.
Miliony podróżnych na Lotnisku Chopina
Od początku roku lotnisko odprawiło ponad 15,7 mln pasażerów, ruch odbudował się w 98 proc. w stosunku do tego samego okresu rekordowego i przedpandemicznego 2019 roku. W październiku na Lotnisku Chopina obsłużono blisko 1,7 mln pasażerów, nieznacznie mniej niż w tożsamym miesiącu 2019 roku.
Rekordowym dniem miesiąca okazał się 1 października - obsłużono wtedy 65 tys. osób. W pierwszym miesiącu trzeciego kwartału br. roku stołeczny port odprawił blisko 216 tys. pasażerów w ruchu czarterowym czyli o 29 proc. więcej niż w tym samym okresie 2019 roku.
Najpopularniejsze kierunki
Do pięciu najpopularniejszych kierunków wybieranych przez pasażerów w ciągu pierwszych 10 miesięcy br. należały:
- Londyn,
- Paryż,
- Antalya,
- Amsterdam,
- Frankfurt,
- Dubaj.
Z kolei w samym październiku najwięcej pasażerów odprawiono na rejsy do: Hiszpanii, Niemiec, Turcji, Wielkiej Brytanii i Włoch.
Nowości dla pasażerów
Wraz z początkiem listopada Lotnisko Chopina wprowadziło kilka nowych udogodnień dla podróżnych. Tuż przy punkcie informacyjnym w strefie AB terminala pojawiła się drukarka. Samoobsługowy punkt drukowania dostępny jest przez całą dobę, wydruk jednej strony A4 w kolorze czarno-białym kosztuje 1 zł.
Kolejną usługą jest "foliarka" do owijania bagażu. Maszyna foliująca znajduje się w strefie CDE terminala. Urządzenie obsługiwane jest przez pracownika punktu, a ceny zabezpieczenia bagażu zaczynają się od 59 zł i zależne są od jego wielkości.
Nowością jest także kompleksowa usługa parkowania Valet Parking, w ramach której samochodem pasażera na czas jego lotniczej podróży zajmuje się profesjonalna obsługa firmy parkingowej.
Zaraz po przyjeździe pasażera na lotnisko, wykwalifikowany kierowca przejmuje od niego auto i odprowadza na wyznaczone miejsce na specjalnym parkingu. Odbiór pojazdu po powrocie odbywa się na poziomie przylotów na Parkingu Premium. To idealne rozwiązanie dla osób ceniących komfort i oszczędność czasu. Usługa dostępna jest całą dobę. Aby z niej skorzystać należy dokonać rezerwacji online na stronie Lotniska Chopina w zakładce Parkingi - tłumaczy stołeczne lotnisko.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?